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구슬의 시간

by mubnoos 2021. 1. 26.

Most of the negative effects or situations that occur on children are thought to be due to parents ' lack of ability or ignorance rather than to children's faults or personality issues. What I felt during the course of the children development, many studies have been proving that most of the negative developmental issues of children are caused by parents ' mistakes, faults, lack of knowledge and communication skills.

 

Most parents have their fantasies that they wanted to have but do not have. They force the fantasies on their children in the name of love or responsibility. Furthermore, I think society that includes education or policy is not much different. They're suspected that they are systematically and systematically stealing the children's margins.

 

Children are just copies of their parents. Wouldn't it be a coincidence or a miracle to expect something different from their parents? Wouldn't it be nonsense to think that you can change a child's life without changing the life of a parent?

 

According to Richard Dawkins' Evolutionary Stable Strategy, natural selection in evolution is a random process. A new species, a mutant, needs time. We cannot control the choice. The only thing we seem to have a choice is just the notion of time. I think it's time to make the choice of giving children the freedom to choose their time.

 

The reporter asked Luc Besson. What do you think is the source of your creativity? The director replied that it was time when he was young & bored. He emphasized his young time of margins, drawing something on the sand with branches and thinking with looking at the sky.

 

When I was a kid, I used to play marbles with my peers on the sand. At that time, there was no such thing like PS2 with perfect rules. We had the rules that could be changed rather than fixed rules at any game. In fact, there were plenty of things that needed to be changed in order to continue. It seems that nobody had given us the correct, defined rule. We had a margin for our creativity because we were flexible about the rules and the outcome of the game. Margins are time. During that space of time we had to think and make something new. - The margins for the questions such as what, how, & why are really necessary for development for the children, adults as well.

 

  • If any intervention could have led to a virtuous circle, wouldn't it have already come out?
  • Can parents prevent or eliminate the wandering times in adolescence?
  • Is educating (not to break branches or not to fight with his friends) really changing the species?
  • Wouldn't the variables only increase without any development, and the branches of the terminology extend to recognize the variables?
  • Since the world is made up of competition, will forced interventions become increasingly common for reproduction to gain advantage in uncertainty?

It is obvious that a life doesn’t have a switch that is able to turn off or on at once. Life gradually expands or changes. The change of time slowly unfolds. What children need is a free space-time to think actively and try. Without such a time, children become adults, and the adults avoid the time of margins.

 

One interesting thing is that we tend to talk about things or events in time. For example, when we use GPS, we speak instead of distance by time. For example, when we want to show how far Pluto is from Earth, we use a light year, a unit of time, not distance. We’re not interested in knowing about the distance, and we don't even need to represent it in terms of distance, like kilometers or miles. People seem to use time units and communicate as a universal measurement basis.

 

Carlo Robelli & the quantum physicists proved that time does not flow. But as Einstein demonstrated through his theory of relativity, time flows differently depending on place, mass, and speed. Such a concept means that time is relative, not absolute, and time is subject to some degree of variation.

 

It was time that chimpanzees became human.

 

 

 

아이들에게 생기는 부정적인 영향이나 상황의 대부분들은 아이들의 잘못이나 기질의 문제라기 보다는 부모의 역량부족이나 무지에서 비롯된다고 생각한다. 아동의 발달을 한 학기 동안 공부하면서 느낀 것은, 아이들의 대부분의 부정적인 발달의 영향은 부모의 잘못, 실수, 지식 부족, 의사소통 기술 등에 의해 야기된다는 점이다.

 

대부분의 부모들은 그들이 원했지만, 가지지 못한 환상을 아이들에게 가지고 있다. 그들은 사랑이나 책임이라는 이름으로 아이들에게 그 환상을 강제하기도 한다. 더 나아가 교육이나 정책을 포함하는 사회 또한 크게 다르지 않다고 생각한다. 그들은 체계적이고 조직적으로 아이들의 여백의 시간을 뺏고 있는 것은 아닐까 생각해 본다.

 

아이들은 그저 부모의 복사본일 뿐이다. 다른 것을 기대하는 것은 우연 혹은 기적의 성격이 아닐까? 부모의 삶을 바꾸지 않으면서 아이의 삶을 바꿀 수 있다고 생각하는 것은 넌센스가 아닐까?

 

리처드 도킨스의 ESS에 따르면 진화에서의 자연 선택은 무작위적 과정이다. 새로운 종, 다시 말해, 돌연변이에게는 시간이 필요하다. 우리는 그 선택을 통제할 수 없다. 우리가 선택할 수 있어 보이는 것은 시간이라고 하는 개념뿐 일 것이다. 아이들에게 시간을 선택할 자유를 주는 선택을 해볼 시간이라는 생각이 든다.

 

리포터가 뤽 베송 감독에게 물었다. 당신의 창의력의 근원이 무엇이라고 생각하는가? 지루하기 충분한 어린시절이였다고 감독은 대답했다. 그는 나뭇가지로 모래 위에 그림을 그리고 하늘을 보면서 생각하는 시간들을 강조했다.

내가 어렸을 때에는 또래친구들과 모래 바닥에서 구술치기를 했었다. 그때에는 PS2같은 완벽한 규칙이 정해진 게임기는 없었다. 어떤 놀이를 하더라도 정해진 규칙들이 있었다기 보다는 바꿀 수 있는 규칙들이 존재했다. 사실은 바꿔야만 계속할 수 있는 것들도 가득했다. 아무도 우리에게 정해진, 정확한 규칙을 주지 않았던 것 같다. 우리는 놀이를 하면서 규칙을 바꾸기도 하고 승부나 결과에 대해서도 융통성이 있었기 때문에 창의력의 여백이 필요했었다. 여백은 시간을 의미한다. 그 여백이라는 시간 동안 우리는 무엇인가를 생각하고 만들어야 했다. - 무엇을, 어떻게, 왜 같은 질문들의 여백들이 진정한 의미에 발달에 필요하다고 생각한다.

 

  • 만약에 어떠한 개입들로 선순환을 이끌어 낼 수 있었다면, 이미 나오지 않았을까?
  • 오히려 변수들만 늘어나고 그것들을 인지하기 위한 명칭의 세분화의 나뭇가지만 늘어나는 것은 아닐까?
  • 그렇다고 청소년기의 방황의 시간을 부모가 자녀의 방황을 막거나 제거할 수 있는가?
    나뭇가지 꺾지 말라고 혹은 친구들과 싸우지 말라고 교육한다고 사람이 진정으로 변화하는 종인가?
  • 세상은 경쟁으로 이루어져 있기 때문에 불확실성에 유리함을 선점되는 재생산을 위해 강제적 개입이 점점 보편화되는 것은 아닐까?

적어도 삶은 한 번에 끄고 키는 스위치가 없는 것은 명백하다. 삶은 서서히 펼쳐지고 변화한다. 시간의 변화는 서서히 펼쳐진다. 아이들에게 필요한 것은 능동적으로 생각하고 해볼 수 있는 여백의 시간이다. 아이들은 그런 시간들이 없이 어른이 되고, 어른이 되도 여백의 시간을 피해 살아간다.

 

한 가지 흥미로운 점은 우리가 사물이나 사건을 시간으로 말하는 경향이 있다는 것이다. 예를 들어, GPS를 사용할 때 우리는 시간으로 거리를 대신해서 말한다. 예를 들어, 명왕성이 지구에서 얼마나 멀리 떨어져 있는지 나타내려고 할 때, 우리는 광년(Light Year)을 사용하는데, 그것은 거리가 아닌 시간의 단위이다. 때때로 우리는 그 거리에 대해서 알고 싶어 하지도 않으며, 우리는 그 거리를 km나 mile 같은 거리 단위로 나타낼 필요조차도 없다. 사람들은 보편적인 측정의 기준으로 시간의 단위를 사용하고, 의사소통을 하는 것 같다.

 

카를로 로벨리와 양자역학자들이 시간이 흐르지 않는다는 것을 증명했다. 하지만 아인슈타인이 상대성이론을 통해 증명했듯, 시간은 장소, 질량, 속도에 따라 다르게 흘러간다. 그러한 개념은 시간이 절대적이 아니라 상대적이고 시간 또한 어느 정도 변형이 가능하다는 것을 의미한다.

 

침팬지가 인간이 되는 데 필요한 것은 시간이었다.

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